Közlekedés, városok, közterületek

A Városi Szemlélő

A Városi Szemlélő

Saját rádiós szignálok - 2007

2013. szeptember 27. - axeleda

A következő zenéket csak egy rövid ideig alkalmaztam, 2007 szeptemberében. Az volt a kísérlet célja, hogy hogyan lehet egy dallamot sokféle módon átültetni, műsoronként.

Sok kereskedelmi rádió szignálparkja alkalmazza azt a módszert, hogy van egy alapmotívum, és az főcímenként mindenütt előbukkan, hol erősebben, hol halkabban, hol így, hol úgy. Mindenki hallott már ilyet szerintem. De tévés arculatokra is tudnék példát mondani. Ez egyfajta trend, koncepciók százait valósítják meg így. Az egységességet akarják így kifejezni. Hol sikerül ez, hol nem annyira. Van, hol egész frappánsak a megoldások, hol már erőszakos az egységesítés.

Kitaláltam egy dallamot és azt így-úgy áthangszereltem, átvariáltam. Született néhány variáns, eredetileg cél nélkül, majd szépen mindegyik kapott valamilyen szerepet.

Az első volt a személyes kedvencem, rengeteget használtam inzertként vagy társadalmi célú hirdetésbe.

A másodikat eredetileg egy lezáró szignálnak szántam, végül időjárás-jelentés zene lett belőle, ez meg is maradt egy ideig.

A harmadik a műsorajánlat c. blokkhoz lett felhasználva.

A negyedik valahogy a hírműsorhoz került, ez sem annak készült eredetileg. A másodikhoz hasonlóan vége szignálnak lett gyártva.

Az ötödik egy hosszabb variáns. A videóban inzertet írtam, de valójában nem volt semmire sem használva.

A hatodik nem kapott semmilyen szerepet sem.

A hetedik és a nyolcadik már nem teljesen variáns, más a dallama, de része az arculatnak. A 7. egy reklámszignál, a 8. pedig egy hírszignál.

Az első hatban használt alapdallamot később más szignálokhoz is felhasználtam, tehát a kísérlet részben sikerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulsoszemlelo.blog.hu/api/trackback/id/tr435471578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása