Már több mint egy éve járnak a kettes vonalon bemutatkozott Alstom metrók, amikből később a négyes vonalon is fognak közlekedni. Mostanában a keréklaposodásukkal valamint a biztosítóberendezés körüli vitákkal, problémákkal vannak tele az újságok. Viszont 2012-ben valami mégis megváltozott a metróközlekedésben.
A kettes metró új kocsijaira már régóta, a 2000-es évek közepén kiírtak egy tendert; de csak 2012 júliusán láthatta először a közönség teljes életnagyságban, mikről is van szó - az előzményekről jobb nem is tudni, annyira bonyolult és szövevényes történet. Ekkoriban a Puskás Ferenc Stadion állomás középső vágányára ráhelyezték az első megérkezett járművet és kivülről belülről állva meg lehetett nézni. Mit is láthattak akkor és mit láthatnak ma már, éles forgalomban az emberek? Mi a különbség a régi orosz és az új, francia tervezésű de Lengyelországban és Magyarországon előállított járművek között?
Az Alstom Metropolis AM5-M2 szerelvények öt, csuklóval "összekötött" kocsiból álló, egyterű, kifejezetten a budapesti 2-es metróra tervezett járművek. Egyszerű modern kinézetük van, a fehér szín a fekete oldal csíkkal jól illeszkedik a kettes metró állomásainak jórészt fehér színvilágához. Az ajtók ajtónyitó gombbal nyílnak, pontosabban most (2013. december vége) még nem, majd ha bekapcsolják - ugyanis az kapcsolatban van nemrégiben beépített biztosítóberendezéssel, mely által a vonatok automatikusan mennek egyetlen vezető felügyeletével! A 4-es metróra tervezett, már próbázó AM4-M4, négykocsis, nagyon hasonló járművek vezető nélkül is tudnak majd automata üzemmódban menni.
Belül halványsárga burkolóelemek vannak, piros szövetüléssel. A csuklók belmagasságát sokan kritizálták de normális magasságú ember simán elfér alattuk. Modern utastájékoztatás található digitális kijelzőkkel és tisztán szóló hangosbemondással. Nincs a szovjet szerelvényeknél hallható két dallamú indításjelző, helyette egy búgó kis piros lámpa az ajtók felett. A kapaszkodók elrendezése és magassága ma is gond, ezt ellensúlyozzák majd a jövőben függő kapaszkodókkal, melyek tesztje folyik. A járművek viszonylag csendesek, de az alagútban a visszhangzás még így is elég erős.
Az Alstomokkal ma is gondok vannak egy éves forgalomba állásuk után. Csak néhány hiba, ami eddig szerepelt: utastájékoztatás, keréklaposodás, csuklók ismeretlen eredetű nyikorgása, fékhibák. Sajnos hiába van rájuk Alstom ráírva, tulajdonképpen nem egy kiforrott francia konstrukcióról van szó, hanem egy talán - jobb nem tudni hogyan - összerakott, Ganz-Skoda - Alstom hibridről. A hibák eliminálódnak, lassan megszűnőben vannak, de aggasztóan lassan. Viszont hibamentesen modern, kényelmes szerelvények és reméljük a négyes metrónál sem lesz gond velük.