Közlekedés, városok, közterületek

A Városi Szemlélő

A Városi Szemlélő

Panda-metró - na vééégree!!

2017. május 07. - axeleda

Nagyon sokáig vártam már arra a pillanatra, hogy élőben megcsodálhassam a 3-mas metró teljesen újjáépített szerelvényeit. Még a héten, egészen véletlenül, egyetlen megállóra most sikerült!

Végül is.. csak másfél-két hónapot vártam. Azért ment ilyen lassan, mert most is, mindössze 3 modernizált szerelvény fut, és a többi kb. 30-35 még a régi, felújítatlan formában megy. Ha minden igaz, most, 2017 május elejére már 7 db van itthon, és ez a szám már csak nő.

pandametro.PNG

Fényképet a nagy sietségben már nem tudtam készíteni. Ez csak egy illusztráció. A kép ebből a videóból készült (feltöltötte: Aron Tugyi Pons).

Elmondom a röpke tapasztalataimat felsorolva:

  • A szerelvény kívül csillog-villog, belülröl meg gyönyörűen világít! Ilyen világos tán még sosem volt a 3-mas metró kocsijaiban.
  • Minden szép, tiszta.. ami nagyon ráfér erre a teljesen lerongyolódott vonalra.
  • Az ajtók szépen halkan záródnak és nyitnak. Záráskor két szólamban sípolnak - ami érdekes!
  • Az indulás és a futás nagyon csöndes. A dülöngélés még megvan kicsit, ami a réginél is észrevehető, hisz a forgóváz és a rugózás még a régi típusú - csak újragyártva.
  • Próbáltam a leszállásjelző gombot nyomogatni a kapaszkodókon. Nem volt értelme, hisz az ajtók maguktól nyílnak.
  • Azt mondják egyes helyeken, hogy nagyon csúnya az összeszerelés. Azon az egy megállónyi távolságon megpróbáltam észrevételezni a hibákat. Egyelőre nem láttam nagyon csúnya illesztéseket, bár lehet hogy vannak.
  • Amit még meg szoktak nevezni, az a fülledtség a kocsikban. Ezt sem tapasztaltam meg egyelőre.
  • A kocsi, amiben utaztam, azt hiszem a 6011 volt.

Ha majd minden metrószerelvény ilyen lesz, sokkal kellemesebb lesz majd utazni a vonalon. Főleg az Ev3-masok után, amik aztán tudnak sötétek lenni!

Talán nyár közepére-végére az infrastruktúra felújítás is elkezdődik, és az már végérvényesen elindítja a megújítási hullámot. Úgy hallottam, hogy ezen kívül már a káposztásmegyeri meghosszabítás előkészítéséről-tervezéséről is megszületett a döntés, de hogy ez milyen fázisban van és mik az esélyek, nem teljesen tiszta nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulsoszemlelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2612487385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása