Közlekedés, városok, közterületek

A Városi Szemlélő

A Városi Szemlélő

A vízes vb mélyén - ami a külső hangulatot illeti

2017. július 24. - axeleda

Egyik nap úgy gondoltam, megnézem a Dagály Fürdő és a Margitsziget környékét, milyen a hangulat. Ez amolyan kora esti hangulatkép. Ha a bejáraton belül nem is jártam, de a nyüzsgő tömeget láthattam.

dsc_0002.jpg

Az első a Dagály Úszóaréna és környéke volt. Tetszett a megváltozott környék, az emberekkel megtöltött Népfürdő utca, és a felújított Dagály strand bejárata! Aztán a futurisztikus Úszóaréna, ami rögtön megváltoztatta a környéket. A fenti képen pont nem látszik annyira, milyen a hangulat, de azért szólt a zene és sokan nézelődtek - most nem volt sportesemény.

dsc_0004.jpg

No persze ez az átlagos kép sem egy telitalálat, nincs este, nem nyüzsög, de azért észrevételezhető a megújult környék - főleg annak, aki emlékszik, mi volt itt 2 éve, nem lehetett ilyen könnyen sétálgatni itt.

dsc_0007.jpg

Óó, na ez viszont klafa! Itt az úszóaréna, a Vizafogó városrész új látványossága, ami által új értelmet nyert a "Dagály".

Én most nem is ezt tartottam izgalmasnak a látottak között, hanem a megújított Margitszigetet. Itt, a Vizes VB-re nagyon sok minden megújult. Többek között ilyen információs táblák is kikerültek:

dsc_0009.jpg

Nos persze ez már tavaly is megvolt, de ami új...

dsc_0010.jpg

az az autóúttól nem messze húzódó sétány! Ezt teljesen újrakövezték! Pontosabban mintha kiöntötték volna, de nem aszfalttal, hanem egy érdekes, kavicsos betonszerű szilárd anyaggal. Elsőre kicsit futópályának látszik a mintájából nézve, azonban elég szilárd. A környék, beleértve a Japán kertet is, szintén megújult és új padok, pavilonok lettek.

dsc_0011.jpg

Ezek a fehér buszok fel-alá cikáznak a városban. Ők a Vizes VB látogatóit szállító buszok, amik a tömegközlekedésen felül járnak.

Mivel jeggyel nem készültem, hogy be is mehessek, ezért csak kint lehettem. Láttam viszont, mi van kint.

dsc_0016.jpg

A legnagyobb nyüzsgés az ingyenesen látogatható Atlétikai központban volt. Itt koncerteznek is, épp a Belmondo zenélt. Lehet sörözni, enni-inni, van kisközért és..

dsc_0017.jpg

...egy kis sátor, amiben magyar találmányokat mutatnak be. Ez főleg a külföldi vendégeknek lehet nagyon klassz! Van itt mindenféle demonstrációs eszköz, aki kívánja ezeket, nyugodt szívvel megnézheti egészen vasárnap végéig!

Ez a kis utileírás nem igazán tartalmazott sportot, de talán igyekszik szemléltetni a környék megújulását és a hangulatot. Épp csak két helyszínt láttam, a többit, vagyis a városligetit, a batthyányi térit és a balatonfüredit még nem mutattam be. Jólesik, hogy mindez nálunk, Magyarországon történik! Olyan klassz, hogy ez nem egy elérhetetlen álom, hanem itt van köztünk! Meg aztán a tévében látott egyre klasszabb és klasszabb mérkőzések...

A bejegyzés trackback címe:

https://kulsoszemlelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6412685353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása