Közlekedés, városok, közterületek

A Városi Szemlélő

A Városi Szemlélő

Saját alkotásaim! - Bevezető és néhány szignálzene

2013. augusztus 15. - axeleda

Blogom elsődleges célja, hogy saját tapasztalataimat, véleményemet közöljem. Szeretnék viszont egy másik irányba is elindulni. Be akarom mutatni eddigi alkotásaimat.

musido.jpg

Gyerekkorom óta mindenféle hobbijaim voltak, vannak. Az írás mellett a másik szenvedélyem zenéket összerakni. Sajnos csak hobbi szinten űzöm a szakmát, nincsen szakmai ismeretem. Nem tudok szolmizálni, kottát olvasni, hangszeren játszani, zenét írni vagy énekelni.

A legelején a Hangrögzítővel szórakoztam. A Windows belső rendszerhangjait illetve más ".wav" fájlokat tetszőlegesen egymás mellé raktam, gyorsítva-lassítva, így egész érdekes zenék születtek!

Ezután ráleltem a Midisoft Studio nevű MIDI zeneszerkesztő programra. A program alapból ".mid" fáljokat tudott összeállítani. Támogatott persze külső MIDI szintetizátort is, de nem tudtam vele mit kezdeni, olyanom nem volt. Amit a programon „megkomponáltam”, azt felvettem Hangrögzítővel, így hangfájl formátumban is megszülettek a zenéim. Nagy szerencsém volt, hogy a gépben egy jó minőségű Sound Blaster hangkártya szólt, úgyhogy egészen élethű volt a MIDI zenék hangzása!

De azért nagyon messzire nem lehetett vele elmenni. Volt és most is van egy kis diktanfonom. Ezeket a zenéket rögzítettem vele, és éjjel nappal hallgatgattam őket. Tanulmányoztam, jó-e, rossz-e?

Aztán jött az FL Studio. Ez már egy valódi zeneszerkesztő, mixelő program. Most is ezt használom. Elektronikus zenék összerakására nagyon jó, és egyszerű a használata. Rengeteg hangszer szól rajta, és még tovább bővíthető is!

Most szeretném végre a sikerültebb zenéimet mindenkinek megmutatni. Remélem tetszenek majd! Körülbelül egy évtizedes múltat ölelnek át ezek a dallamsorok.

Elképesztő mennyiségű kis szignált és hosszabb zenét csináltam már! Némelyiket csak úgy szórakozásból, sokat viszont alkalmaztam is, különféle saját készítésű műsoraimhoz, illetve videóimhoz aláfestő zenének. Általában nem voltam hajlandó más által írt zenét alkalmazni, egy két kivételtől eltekintve!

Régebben alakítottunk barátaimmal egy Maxor nevű baráti társaságot, ott készültek amatőr szinten rádiók (audio hangfájl sorozatok, nem élő adás!), tévék (videó sorozatok), és ott, mindent magunk csináltunk! A rádiós szignálokat például - egy kivételével - egytől egyig magam csináltam! De én voltam a belső rádió szerkesztője is és fő műsorvezetője. Komolyabb szintre sajnos nem léptünk vele, a végén viszont már egész komoly lett, tűrhetőnek mondható műsorokkal.

Majd a továbbiakban ezen műsorok közül is kiválogatok néhányat és közzé is teszek.

Ezeket a zenéket eddig zárt baráti körön kívül még senki sem hallotta. Kérek mindenkit hogy, legalább néhány szóban szóljon hozzá! Akár itt, akár az Indavideón, akár a YouTube csatornámon! Nagyon örülni fogok!

Ennyi volt a szöveg. Ilyen hosszú bevezető többet nem lesz :)


Most kezdésnek néhány szignál. Ezek változó hosszúságúak, de általában elég rövidek, néhány másodpercesek.

Igyekeztem kiválogatni az általam legjobbnak tartott zenéket.

Híradó szignálok

A következő két szignált hírműsorokhoz gyártottam. Jóval több ilyen zeném van különben. Összegyűltek az évek során.

Az elsőt 2007-ben készítettem. Elsősorban audio műsorokhoz lett szerezve, de volt tévés szereplése is. Az eredeti zene sokkal hosszabb volt, amiből készült. Ez annak a kis darabkája és áthangszerelt változata.

Sokáig bírta, 2009-ben hagytam abba a használatát. Rádióban 2008-ig futott.

(A grafikákat ne nézzétek, azt csak úgy betettem.)

 A másik, már kicsit modernebb hangzású, 2009-ben készült, és szintén két évig ment különféle helyeken. Szintén volt rádiós és tévés szerepben, de inkább utóbbiban volt komolyabban.

Időjárás jelentés szignál. 2008 januárjában debütált. Nagyon sokat volt leadva! Rádiónak készült.

Aláfestő szignálok

A következő két szignál audiovizuális környezetben volt használva.
 Mindkettő műsorelőzetes alatt szólt. 2010-ben készültek.

A következő igazából máshol is megállta volna a helyét, nem csak ajánló alatt.

 

Végül egy hosszabb kompozíció

A következő zene aláfestő zene. Saját családi videóhoz készült 2012-ben. Témája: vágtázó lovak.

Amihez készült a muzsika, ahhoz a valódi téma viszont nevetséges: a keszthelyi kastélymúzeum lovashintó kiállítását bemutató képsorozat alá vágtam be ezt.

Most kezdésnek ennyit tettem be. Remélem tetszenek! Van még egy csomó, sőt jobbak is. Még ma is készítek zenéket, egyelőre most csak hobbiból.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulsoszemlelo.blog.hu/api/trackback/id/tr145461107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása