A Siemens Combino villamos több szempontból különleges. Ő az első budapesti alacsonypadlós villamos, valamint a világ egyik leghosszabb ilyen egyterű járműve. Végül de nem utolsósorban Európa legforgalmasabb vonalain, a 4-es és a 6-os viszonylaton, a Nagykörúton közlekedik.
Ezek a járművek 2006-tól 2007-ig lettek beszerezve, összesen 40 példány van belőlük. A megjelenésük nem volt zökkenőmentes, kezdetben így nem volt bennük klíma és az ajtókkal is gond volt, de mára beváltak és hiba nélkül mennek.
A Combino-k a tipikus nagykörúti járművek. Nagyon hosszúak, citromsárga színűek, felül kék és zöld sávval, amin a BKV logó és a pályaszám olvasható. Pofás kinézetük van. A homlokfaluk jellegzetes formájú, kerek fényszórókkal és digitális kijelzőkkel. Az ajtók kifelé nyíló lengőajtók és nyomógombbal nyithatók. Maguktól becsukódnak. Belülről jelezni kell leszállás előtt.
Belül sok a világosszürke szín, a kapaszkodók sötétzöldek. Oldalt balra és jobbra egy-egy sor szék van, és ezek általában dobogós ülések, az alacsonypadló miatt. Sajnos a lábnak nem sok hely maradt, épp hogy be lehet szorítani. Viszont sok az állóhely. Kell ez a nagyon forgalmas nagykörúthoz. Bent vannak elektromos jegylyukasztók, és digitális kijelzők hangosbemondással. Klíma is működik, viszonylag jó hatásfokkal.
Jól felszerelt járművek, modern utastájékoztató(val) és biztonsági rendszerekkel ellátva. Egy forgalmas, népszerű vonalhoz kellenek az ilyen modern járművek. Még jó tíz-húsz évig futni fognak, eddig jól bírják a strapát. Elég kulturáltak, vigyáznak rájuk.
Sajnos még sok helyre kellenének új villamosok, például az 1-es és a 3-mas vonalra. Már kiírták a tendert, most várjuk a csodát.