A 2004-től forgalomba állított 150 Volvo busszal megjelentek az alacsonypadlós, légkondícionált, csuklós járművek Budapesten. Három részletben érkeztek ezek a kocsik. A BKV a 7-es vonalon büszkélkedett velük egykoron, de most már sokfelé, másutt is találkozhatunk velük szétszórva.
Modern, kicsit kocka megjelenésük van. Színük a klasszikus sötétkék-ezüstszürke. Teljesen akadálymentesek, a második ajtónál lehet felszállni kerekesszékeseknek és a babakocsisoknak. A belső felszerelés megfelel a modern kor követelményeinek: van elektromos kijelző és elektromos jegylyukasztó. Nagyon egyedi és ötletes a második ajtóval szembeni furcsa kijelző, mely beforgatva mutatja a következő megállókat, illetve a célállomást! A légkondíciónáló aránylag jó hatásfokkal működik. Megállóban állva, nyitott ajtóknál automatikusan kikapcsol, ami néha jó, néha nem jó.
A járművek ötvenesével érkeztek 2004-től 2006-ig. Az első sorozatot úgy ismerhetjük fel, hogy kisebb felületen nyithatók az ablakaik és narancssárgák a kapaszkodók. A többit már a megszokott világoszöld színűvel látták el.
Szépen siklanak és csendesek! Csak sajnos nem igazán bírják a rossz utakat! Szétrázódnak, törnek. A javítások nyomai csúnyán látszanak szegecselések és ragasztgatások formájában. Nem a budapesti utakra tervezték őket. Többször mondták már szakmai fórumokon, hogy jobban tették volna, ha ún. erősített vázzal szerelik fel őket.
Ma már látszik némi igyekezet a buszok állapotának feljavítására, már egy-két kocsi túlesett kisebb javításon, át is festették őket az új kék színre. Egy éve pedig használt, szóló Volvo buszokat is kaptunk, amik közeli rokonai a mi csuklós buszainknak. Sőt, nemrégiben használt, már szintén új színű csuklósok is jöttek! Azok viszont már régebbi generációból származnak.
Ahonnan őket kiselejtezték, ott természetes, hogy körülbelül tízévente megújítják a járműparkot. Mi ezt nem tehetjük meg, nálunk izzadsággal teli munka kell ahhoz hogy egyáltalán akár használt buszokhoz is jussunk. Egyelőre várjuk el ezt a BKV-tól vagy a BKK-tól. Tehát még egy jó ideig járni fognak a csuklós Volvo buszaink, mert alacsonypadlósak, légkondícionáltak és ez a két paraméter Budapesten aranyat ér!